Najnowsza interwencja Uważam Rze

Tu i teraz

Ziemia przyciąga samoloty

Janina Blikowska

Osiem dni i cztery katastrofy lotnicze. Zginęło w nich aż osiem osób. Do wypadków dochodzi najczęściej z winy ludzi – twierdzą eksperci

Świąteczny wtorek, 1 maja. Jest kwadrans przed godz. 14. Mały pasażerki samolot Liberty XL2 oderwał się od ziemi. Na jego pokładzie doświadczony pilot Przemysław Chaładaj oraz uczący się dopiero latania Tomasz O. Instruktor uczył go startów i lądowań, czyli manewru touch and go. Maszyna dotykała kołami lotniska i ponownie się podnosiła. Generał Gromosław Czempiński, były szef GROM i szef Aeroklubu Warszawskiego, był wtedy na lotnisku. – Podczas kolejnego startu, po uzyskaniu wysokości 30 może 40 m, pilot poinformował, że ma problemy z silnikiem. – To było trzy minuty po ostatnim starcie – dodaje Dariusz Ślepokura ze stołecznej prokuratury.

Informację o problemach z silnikiem w liberty 2 potwierdził też Zbigniew Mrozek, kierownik lotniska Warszawa-Babice. – Pilot awionetki zgłosił usterkę i chciał lądować – opowiada. Jak zauważa Zbigniew Mrozek, po zgłoszeniu samolot wykonał manewr odchylenia w prawo, potem mocno w lewo, by wylądować. – W czasie wykonywania zakrętu samolot został „przyciągnięty". Uderzył pionowo w pas lotniska i stanął w ogniu – mówi prok. Ślepokura.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej