Wielka szansa Peugeota
Nowy mały Peugeot 208 ma przywrócić marce dawną potęgę, która powoli traci rynek: w Europie na koniec pierwszego kwartału jej udział spadł do 6,4 proc., gdy rok wcześniej był o blisko punkt procentowy wyższy.
Korporacja PSA, właściciel marki Peugeot, stracił w 2011 r. 92 mln euro na produkcji samochodów. Stąd wielkie znaczenie modelu 208, który nie tylko będzie konkurował w bardzo ważnym w Europie segmencie B, ale ma także podbić rynki zamorskie. Peugeot planuje, że rocznie będzie sprzedawać ponad pół miliona tych aut. Spodziewa się powtórzenia sukcesu modeli 205 (5,3 mln sprzedanych egzemplarzy) oraz 206 (7,8 mln). Wycofywany z produkcji 207 nie spełnił pokładanych w nim nadziei – sprzedano tylko 2,4 mln. 208 ma wygodnie umieszczone nad kierownicą wskaźniki oraz trzycylindrowe silniki benzynowe, skonstruowane przez inżynierów PSA.