Najnowsza interwencja Uważam Rze

Cywilizacja

Wejdź, a już nie wyjdziesz

Jacek Pałkiewicz

Jeśli ktoś nie musiał się zmierzyć z własną słabością na piaskach okrytego złą sławą Taklamakanu, aby ją przezwyciężyć, to nie może twierdzić, że jest silny

Wieść niesie, że Stwórca chcąc pomóc mieszkańcom tych ziem, podzielił między nich  to, co miał najcenniejsze. Kazachom podarował złotą siekierę, aby mogli rozbić łańcuch górski Ałtaja i umożliwić spłynięcie wód na niziny i użyźnienie pól. Natomiast Ujgurom zamierzał dać złoty klucz do otworzenia skarbnicy pełnej kosztowności znajdujących się w dolinie rzeki Tarim. Niefortunnie jego córka zgubiła ten klucz. Bóg zezłościł się tak bardzo, że uwięził dziewczynę między brzegami rzeki: powstała w ten sposób pustynia Taklamakan.

Miejsce, które u swoich korzeni ma tak straszliwą historię, nie może oczywiście posiadać przyjaznej nazwy. W języku tureckim oznacza „wejdź, a już nie wyjdziesz". Ze względu na rozmiar, brak wody oraz częste burze piaskowe przejazd przez cieszącą się złą sławą pustynię przypominał igranie ze śmiercią. Chociaż wejście do królestwa Karaburan, czyli czarnego huraganu, było zmorą kupców i eksploratorów, intrygująca jednak wizytówka od zarania dziejów rozbudzała ludzką żądzę konfrontacji z naturą i poszukiwania coraz to nowych doświadczeń.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy