Najnowsza interwencja Uważam Rze

Tu i teraz

Wychowanie do myślenia

Paweł Zuchniewicz

Największym mankamentem dzisiejszych programów szkolnych jest to, że nie uczą samodzielnego rozwiązywania problemów

Doktor Andrzej Nagórko pracuje na Wydziale Matematyki Uniwersytetu Warszawskiego od 2007 r.

– Mój wydział jest dość specyficzny – mówi, gdy pytam go o poziom absolwentów szkół średnich.

– Przyciągamy rokrocznie dość dużą grupę olimpijczyków. Oni byliby dobrzy w każdej szkole. To pasjonaci, którzy ciężko pracują samodzielnie już w szkole średniej. Prezentują bardzo wysoki poziom w matematyce czy w informatyce i wygrywają światowe konkursy. Natomiast na drugim biegunie znajduje się grupa studentów, która mocno odstaje. To ci, którzy opierali się na nauczaniu szkolnym.

Doktor Nagórko jest w o tyle ciekawej sytuacji, że zna również drugą stronę tego edukacyjnego medalu, ponieważ uczy w gimnazjum. Na co dzień „walczy" o przekonanie uczniów, że używanie szarych komórek bardzo się przydaje.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy

Piotr BOŻEJEWICZ

Może i koniec, ale nie świata

• TAKO RZECZE [P] •Skoro Obama nawet w części nie okazał się takim cudotwórcą, jak przepowiadali eksperci, to czemu Trump miałby być taki groźny, jak go malują ci sami ludzie?