Najnowsza interwencja Uważam Rze

Cywilizacja

Produkcyjniak o amerykańskich Lisach

Piotr Zaremba

„Newsroom” to zapis psychoz amerykańskiej lewicy. Mimowolnie zabawny, ale też szczery i ciekawy

Wiele tygodni temu pisałem o popularnym amerykańskim serialu „Newsroom", który można sobie oglądać na HBO. Uznałem go wtedy za chaotyczny, więc hermetyczny – nie potrafiłem zatrzymać wzroku na żadnej z dziesiątków postaci.

Dziś po odcinku 10. nie mam z tym kłopotu. Serial zyskał na klarowności. Jest niezłym przewodnikiem po świecie amerykańskiej polityki i mediów. Choć człowiek o moich poglądach musi się nauczyć oglądać go niejako na opak.

Serio, czasem wręcz z nabożnym zachwytem pokazuje się tam przesądy i neurozy amerykańskiej umiarkowanej lewicy. Główny bohater, charyzmatyczny prezenter pewnej telewizyjnej stacji komercyjnej, grany przez Jeffa Danielsa, potrafi wygłosić tyradę przeciw uprzedzeniom wobec muzułmanów, która zdradza jego własne, wręcz kołtuńskie uprzedzenia wobec... chrześcijaństwa. Jeśli za przykład ofiary nietolerancji chrześcijan daje on arcychrześcijańskiego Abrahama Lincolna, który został zabity przez zwolennika niewolnictwa, to można się zastanawiać, czy ten nadęty jak purchawka człowiek w to wierzy, czy manipuluje. Ale zdają się wierzyć zapatrzeni w niego współpracownicy i twórcy filmu.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Artur Osiecki

Brexit mobilizuje regiony

Województwa chcą przyspieszyć realizację nowych programów regionalnych zarówno ze względu na zbliżający się przegląd unijny, jak i potencjalne negatywne konsekwencje wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej