Dookoła kierownicy
Mitsubishi i Honda niezależnie przygotowały wzorcową sieć energetyczną. Jej częścią jest elektryczny samochód, który jest ładowany nocą, gdy zapotrzebowanie na prąd jest małe, a energię oddaje do sieci podczas godzin szczytu.
Prezes Ford Motor Company Alan Mulally ogłosił na początku września, że wprowadzi do sprzedaży w Europie Mustanga. Do oferty trafi model nowej generacji, który ukaże się w 2015 r. Będzie konkurencją m.in. dla Chevroleta Camaro.
Turbosprężarka staje się coraz popularniejsza także w silnikach benzynowych. Konstruktorzy chętnie stosują turbodoładowanie, aby zmniejszyć zużycie paliwa. Najnowsza wersja turbosprężarki firmy CPT wspomagana jest przez elektryczny silnik, który zwiększa obroty turbiny na małych obrotach, skracając czas reakcji na wciśnięcie pedału gazu.
Hyundai ma ambicję dorównać markom premium i m.in. na rynek koreański oraz północnoamerykański produkuje rocznie 25 tys. limuzyn Equus, napędzanych ośmiocylindrowymi silnikami. Takim modelem podczas Euro 2012 jeździł Platini. Samochody pod względem wielkości i wyposażenia podobne są do modeli Audi A8, BMW 7 i Mercedesa S, ale mają o 7–10 tys. dol. niższe ceny. Hyundai nie planuje sprzedaży Equusa w Europie.