Najnowsza interwencja Uważam Rze

Cywilizacja

Winne zwyczaje Polaków

Polskie dożynki winiarskie już za nami. W Ochli, jak co roku, można było popróbować trunków z winnic pod Zieloną Górą, obejrzeć, jak starymi prasami wyciskano przed wiekami sok z winogron, i umoczyć język w tegorocznym burczaku. Młode i mętne winko niejednemu zawróciło w głowie i brzuchu.

Szczególnie popularne jest na Morawach, które mają wielowiekowe tradycje winiarskie. U nas to raczej element lokalnego kolorytu, o który łatwiej w skansenie niż w życiu. Inaczej u sąsiadów. W Czechach czy na Słowacji, obok piwa, lokalne wina są niemal dobrem narodowym – w sezonie, czyli od września do listopada, można je kupić w butlach typu PET i golnąć sobie przy drodze.

A jak my pijemy wino? Coraz chętniej. Z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie firmy Lidl wynika, że jest ono jednym z najczęściej wybieranych przez Polaków alkoholi, a aż 63 proc. z nas sięga po nie regularnie, przynajmniej od czasu do czasu. Oczywiście nie jest tak popularne jak na zachodzie Europy, ale robimy postępy. Przeważają wprawdzie tzw. light users, ale już co czwarta badana osoba przyznaje, że pije wino częściej niż kiedyś. Kobiety chętniej piją wino niż mężczyźni, ale panowie częściej je kupują.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Hubert Kozieł

Czy Podesta zadławi się pizzą?

• SPISKOWA TEORIA WSZYSTKIEGO • Wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych były wielkim zwycięstwem zwolenników spiskowej teorii dziejów. Potwierdziły bowiem wiele ich tez

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE