Najnowsza interwencja Uważam Rze

Homofobia? W obronie języka, kultury, wartości

Tomasz Grygiel

W tym tygodniu wyjątkowo niemal całą kolumnę poświęcamy na publikację bardzo ważnego i ciekawego, a zarazem trudnego do skrócenia bez szkody dla treści tekstu listu pana Tomasza Grygiela

Aby dać odpór degeneracji, relatywizacji świata, należy zatem dbać o język. Uważam, że czas już działać bardziej stanowczo, wykorzystując dostępne środki prawne. Przecież wyzywanie ludzi od homofobów jest zwyczajnie obraźliwe. Oni traktują normalnych ludzi jak przypadki psychiatryczne (to oznacza właśnie każda fobia), a przecież to nie nam „nie zgadza się góra z dołem". Choroba nie przestaje istnieć tylko dlatego, że lekarze przegłosowali to na jakiejś konferencji.

Bardzo dobrą bazą do utworzenia sobie pewnego przyczółka prawno-językowego jest artykuł „Homofobia. Co to znaczy?" autorstwa Andrzeja Margasińskiego („Uważam Rze", nr 39 (86)/2012). I zgodnie z zasadą symetrii powinno się piętnować i pozywać do sądów za określenie „homofob" – tak jak ciąga się ludzi za zwyczajowego „pedała" czy „pedzia". Musimy być odważniejsi, nie możemy dać się zagnać do narożnika, wtedy tylko ochronimy naszą kulturę i wartości. Z pewnością są adwokaci podzielający nasze przekonania i mający odpowiednie kwalifikacje do prowadzenia takich spraw. Jeśli nadal będziemy stać biernie, czyli ustępować, to staniemy się mniejszością. Wtedy skorzystamy z praw przysługujących mniejszościom, dyskryminowanym, słabym. O ile będą one jeszcze aktualne...

Tomasz Grygiel

Do i od redakcji, redakcja@uwazamrze.pl

1 2
Następna

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej