Kompaktowy minivan
Nazwa Fiat 500L może być myląca – ten mikrovan nie ma nic wspólnego z Fiatem 500: produkowany jest w serbskiej fabryce, która kiedyś wypuszczała Zastawy, a nie w Tychach.
Na dodatek jest większy od Fiata 500, bo wykorzystuje płytę podłogową Punto. Nowy Fiat konkuruje w klasie mikrovanów m.in. z Oplem Merivą i Fordem B-Max, od których jest mniejszy. Auto ma 4,15 metrów długości i mieści pięć osób. Tylna kanapa jest przesuwana i dzielona. Bagażnik może mieć pojemność 400 litrów. Auto jest bardzo praktyczne, a Fiat jest specem od tego typu modeli: w latach 50. stworzył Multiplę, tak samo nazwany model oferowany był w latach 90. i na początku obecnego stulecia. Sprzedawał także podobną wielkością Ideę. Pozostaje jednak pytanie, czy segment mikrovanów jest na tyle duży, aby pomieścić wszystkich graczy. Renault się wycofał, kończąc produkcję modelu Modus.