Dookoła kierownicy
Łączna sprzedaż hybryd Hondy przekroczyła 1 mln sztuk. Pierwsze modele hybrydowe nazwane Insight pojawiły się w salonach w listopadzie 1999 r.
Po 10 latach Honda sprzedała 400 tys. hybryd – tyle samo, ile w ostatnich dwóch latach. Na 50 rynkach marka sprzedaje osiem modeli hybrydowych, w tym w Europie trzy. Pierwsza generacja Insighta emitowała 80 gramów CO2 na kilometr, najnowszy CR-Z 116 gramów.
Kryzys dotknął nawet bogate BMW – koncern wycofuje się z końcem tego sezonu z Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). Fabryczne coopery nie zdobyły tytułu (wywalczył go Citroen), ale BMW będzie dostarczać rajdowe Mini prywatnym zespołom. Wcześniej BMW wycofało się w 2009 r. z wyścigów Formuły 1 po bezskutecznych startach. Na nadchodzący sezon zimowy Continental przygotował nową oponę zimową ContiWinterContact TS850. Ma ona więcej rowków i krawędzi bieżnika, które zwiększają przyczepność nie tylko na śniegu, ale także na lodzie i na mokrych nawierzchniach. Koncerny Bridgestone, Continental, Goodyear i Michelin wprowadziły tej jesieni etykietowanie opon, w zwięzły sposób podające najistotniejsze cechy gum. Etykietowanie ma zastopować chińskich producentów ogumienia, którzy zdobyli blisko 10 proc. europejskiego rynku.
Rządowa komisja chińska oczyściła z zarzutu niewłaściwej konstrukcji chińskie elektryczne taksówki BYD e6. Jedna z nich 26 maja została z tyłu uderzona przez nissana GTR rozpędzonego do 180–190 km/godz., następnie taksówka wpadła na drzewo. Zginęły trzy osoby w taksówce, a 24 cele w akumulatorze (jedna czwarta wszystkich) się zapaliły. Komisja orzekła, że e6 jest skonstruowany prawidłowo, natomiast siła uderzeń była tak duża, iż pasażerowie nie mieli szans przeżycia. BYD e6 oczekuje na europejską homologację.
Volkswagen zamierza za dwa lata wypuścić na rynek tani samochód w cenie od 5 do 10 tys. euro dla rozwijających się rynków Azji i Afryki. Taki model wykorzysta platformę NSF przygotowaną dla małego VW Up! i bliźniaczych modeli Skody i Seata. Nie jest wykluczone, że VW zaoferuje samochód pod tanią marką, na wzór Dacii rozwiniętej przez Renault.
Jaguar planuje SUV-a. Pierwotnie odżegnywał się od takich planów, ale wydaje się, że żadna luksusowa marka nie może funkcjonować bez pseudoterenowego modelu. SUV-a przygotowują Maserati, Lamborghini, Bentley i nie jest wykluczone, że wprowadzi go nawet Rolls-Royce.
Toyota wraca do kompaktowego kombi – w przyszłym roku jesienią pojawi się Auris z takim nadwoziem. Wersja pięciodrzwiowa zadebiutuje w styczniu, a w kwietniu hybrydowy Auris. W marcu Toyota pokaże zupełnie nowego SUV-a RAV-4.