Najnowsza interwencja Uważam Rze

Cywilizacja

Uwolnić ogórki, krowy i sery

Dominika Kaźmierczyk

Polacy łakną zdrowej żywności, ale muszą za nią płacić więcej niż inni Europejczycy. Poszukiwanie jej w naszym kraju przypomina wyprawę po legendarne złote runo

Sól przemysłowa w wędlinach, ołów w ryżu, przeterminowane słodycze, odpady w słoiczkach dla dzieci, rakotwórczy susz jajeczny. Właściwie co kilka tygodni wybucha kolejna afera z trującym jedzeniem. Nic dziwnego, że lawinowo rośnie zainteresowanie żywnością ekologiczną, dżemami z prawdziwych owoców, szynką bez konserwantów i mlekiem od szczęśliwych krów, niekoniecznie tych z reklamy Wypasionego.

Pomimo kryzysu jesteśmy skłonni wydać 100 zł za kilogram sera Romana Kluski czy 10 zł za słoik konfitur z jarzębiny. Zdrowa żywność byłaby tańsza i można by sobie na nią pozwolić na co dzień, a nie od święta, gdyby nie bariery polskiej biurokracji, zmuszające drobnych przetwórców, by spełniali wyśrubowane normy stworzone dla dużych zakładów spożywczych, a także ogromne marże, które na produkty eko nakładają dystrybutorzy – z reguły sieci małych sklepów, z siedzibami w supermarketach i na „bogatszych" osiedlach.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Hubert Kozieł

Czy Podesta zadławi się pizzą?

• SPISKOWA TEORIA WSZYSTKIEGO • Wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych były wielkim zwycięstwem zwolenników spiskowej teorii dziejów. Potwierdziły bowiem wiele ich tez

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej