Najnowsza interwencja Uważam Rze

Stówa na litrze

Robert Przybylski

Volkswagen od ponad dekady próbuje zbudować najoszczędniejszy samochód na świecie.

Współwłaściciel koncernu Ferdinand Piech jest inżynierem, który nie boi się trudnych i kosztownych wyzwań. Trzecia generacja Volkswagena spala tylko 0,9 litra ON na 100 km i kosztuje krocie, bo nadwozie wykonane jest z tkanin węglowych – dokładnie tak samo jak  karoseria wycenionych na ćwierć mln euro sportowych aut. Superoszczędny Volkswagen oznaczony XL1 nie jest jednak wielką rewolucją: co prawda waży połowę tego co normalny samochód i ma o połowę mniejszy opór aerodynamiczny, ale za to mieści dwa razy mniej osób, bo tylko dwie. W przeciwieństwie do dwóch pierwszych wersji pasażer siedzi obok, a nie za kierowcą. Hybrydowy samochód z 48-konnym dieslem i 27-konnym silnikiem elektrycznym trafi do małoseryjnej produkcji w Osnabruck, w dawnej fabryce Karmanna.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej

Hubert Kozieł

Czy Podesta zadławi się pizzą?

• SPISKOWA TEORIA WSZYSTKIEGO • Wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych były wielkim zwycięstwem zwolenników spiskowej teorii dziejów. Potwierdziły bowiem wiele ich tez