Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Marian Kubalica

Dyrektor TVP Sport o papieżu: „Donosiciel”

Marta Mardosz

Współpracownik krwawej junty wojskowej". „Sumienie splamione krwią" – tak wybór papieża Franciszka skomentował na Facebooku dyrektor Telewizji Polskiej Marian Kubalica.

To niejedyne krytyczne wpisy wicedyrektora TVP Sport na temat wydarzeń za Spiżową Bramą. „Otwieram gazety – konklawe. Wchodzę na portale internetowe – konklawe. Włączam odbiornik telewizyjny – konklawe. Słucham radia – konklawe. (...) Stopień katolicyzacji naszych mediów, naszego życia społecznego i politycznego sięga już absurdu" – pisał Kubalica na swoim profilu, który jest dostępny dla wszystkich użytkowników. W kraju, w którym mamy 34 mln katolików, trudno, żeby informacja o wyborze papieża była drugorzędna. W czwartek rano, kilka godzin po wyborze kardynała Bergoglio na papieża, Kubalica wylał na niego wiadro pomyj.

Czy można traktować wypowiedź Mariana Kubalicy jako oficjalne stanowisko TVP? Bądź co bądź dyrektor ma wpisane w obowiązki reprezentowanie swojej firmy na zewnątrz.

– Wypowiedź pana Kubalicy jest jego prywatną opinią, wyrażoną w dniu wolnym od pracy, a nie stanowiskiem zarządu Telewizji Polskiej – poinformowała Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik TVP. – W związku z incydentem z wypowiedziami pana Kubalicy przyspieszyliśmy prace nad dokumentem regulującym kwestię wypowiedzi pracowników TVP na Facebooku i w blogach. Dotychczas takiej regulacji w Telewizji Polskiej nie było, ale widzimy potrzebę wprowadzenia zmian.

Związany ze środowiskiem Ordynackiej dyrektor ma w TVP opinię nietykalnego. W karierze nie przeszkodziła mu nawet wpadka, gdy o mało co nie przyznał programu Pawłowi Miterowi, który powoływał się na wpływy u prezydenta Komorowskiego, posługując się fałszywym e-mailem.

– Osoby na eksponowanych stanowiskach, zwłaszcza w mediach publicznych, powinny zwracać szczególną uwagę na publikacje w multimediach, by nie wzbudzać niepotrzebnych emocji – mówi Maks Kraczkowski, poseł PiS.

Wstępniak

Materiał Partnera

Polacy coraz częściej kupują online. Co ich przekonuje do tej formy zakupów?

Kupujemy na potęgę. Rynek dóbr konsumenckich rozwija się dynamicznie, a my – konsumenci – podążamy za najnowszymi trendami. Kupujemy nie tylko więcej, ale i korzystając ze znacznie...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Andrzej Sadowski

Wolność tak, ułatwienia nie

• RAZ POD WOZEM, RAZ POD WOZEM • Dopóki rządzący w Polsce będą mówić o ułatwieniach i ulgach dla przedsiębiorców, a nie o przywróceniu wolności gospodarczej, dopóty nie wybijemy się na ekonomiczną niepodległość