Najnowsza interwencja Uważam Rze

Dookoła kierownicy

Robert Przybylski

W 2015 r. zadebiutuje nowy chevrolet cruze. Auto – nazwane tymczasowo Projekt Phoenix – zostanie zbudowane na nowej platformie D2XX, która zastąpi platformy Delta II oraz Theta.

Samochód pojawi się w wersji sedan, hatchback, kombi i coupe z nową generacją silników benzynowych o pojemności od 1 do 1,5 l. Od 2018 r. na D2XX będzie rocznie produkowanych do 2,5 mln aut takich marek, jak Chevrolet, Opel, Vauxhall, Holden, Buick, GMC i Cadillac.

Producenci wprowadzają do oferty coraz mniejsze, oszczędniejsze diesle. Najnowsze silniki wysokoprężne Kii i Hyundaia o pojemności 1,7 l mają 115 lub 136 KM. Producent podaje, że najsłabszy z nich emituje 129 g dwutlenku węgla na kilometr. Silniki oferowane są w m.in. w nowym modelu Kia Carens.

Najtańszy porsche będzie się nazywał Macan (po indonezyjsku: tygrys). Ten mały SUV trafi do produkcji w Lipsku w tym roku. Fabryka już przyjmuje 1000 nowych pracowników oraz 400 inżynierów i w rezultacie dwukrotnie zwiększy zatrudnienie. Porsche planuje, że wkrótce będzie produkować 200 tys. aut rocznie.

Audi prognozuje, że do 2020 r. światowa sprzedaż SUV-ów wzrośnie do 17–18 mln (z 12 mln w 2012 r.). Udział SUV-ów we własnej sprzedaży Audi chce zwiększyć z 20 do 40 proc. Mają w tym pomóc nowe modele: Q2 (mniejszy od Q3), Q4 i Q6. Otrzymają odważniejszą stylistykę, lepiej odpowiadającą młodszym klientom. Ofensywa modelowa ma przynieść Audi pierwsze miejsce w segmencie luksusowych marek, do tej pory okupowane przez BMW.

Najwięcej aut z napędem na wszystkie koła sprzedało w Polsce BMW. Monachijska firma znalazła w 2012 r. klientów na 3530 takich samochodów i wyprzedziła nawet Toyotę i Audi. Praktycznie każdy model kosztujący powyżej 250 tys. zł miał napęd 4x4, w tym coupe serii 6. Najpopularniejsze były: SUV X3 oraz sedany serii 5 i 3.

Samochodem 2012 r. internetowej giełdy samochodowej otomoto.pl został VW Golf, który był najczęściej wyszukiwanym modelem wśród prawie 9 mln ogłoszeń. Używanego golfa poszukiwało 3,7 mln osób, a najczęściej wybieraną wersją okazał się 5-drzwiowy hatchback z silnikiem 1,9 TDI. Na drugim miejscu znalazł się VW passat, a na trzecim audi A4.

Hyundai awansował z 61. na 53. pozycję w rankingu światowych marek. Wśród firm motoryzacyjnych jest na siódmym miejscu, przed Audi. Wartość marki Hyundai szacowana jest na 7 mld USD. Najwyżej wycenianą marką motoryzacyjną jest Toyota, a najdroższą ze wszystkich – Coca-Cola.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy