Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Korea Północna ostrzega ambasady

Marta Mardosz

Rząd Korei Północnej zasugerował przedstawicielom 25 krajów mających swoje przedstawicielstwa dyplomatyczne w tym kraju, że powinni rozważyć ewakuację swojego personelu.

Pjongjang twierdzi, że w razie konfliktu z Koreą Południową od 10 kwietnia nie będzie w stanie zapewnić bezpieczeństwa zagranicznym placówkom.

Według Marcina Bosackiego, rzecznika Ministerstwa Spraw Zagranicznych, ewakuacja polskiej placówki nie jest na razie planowana. – Uważamy tego typu retorykę za niepotrzebne i niestosowne podwyższanie napięcia. Oceniamy, że nie ma jakiegokolwiek zagrożenia dla Korei Północnej z zewnątrz – skomentował apel Pjongjangu. – Obecna wojenna retoryka Korei Północnej jest skierowana wyłącznie na użytek wewnętrzny i nie oddaje rzeczywistych zamierzeń międzynarodowych tego kraju – dodał Bosacki.

Prośba ze strony Korei Północnej przyszła w czasie, kiedy Stany Zjednoczone gromadzą znaczne siły militarne w Korei Południowej. Manewry Amerykanów spowodowane są ostrzeżeniami ze strony Północy, iż wojna jest nieunikniona. Napięcie między Koreańską Republiką Ludowo-Demokratyczną a resztą świata wciąż wzrasta – po nałożeniu przez ONZ kolejnych sankcji w odpowiedzi na testy nuklearne Północy. Każdy dzień przynosi nowe komunikaty o kolejnych jednostkach wojskowych stawianych w gotowość bojową i przemieszczanych w region potencjalnego konfliktu.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej